Over mij

Dit blog is geschreven door een tuin. Een kleine wilde natuurlijke tuin. In dit blog schrijft die tuin over alles wat hij mee maakt. Ook zul je in dit blog de belevenissen van de eigenaresse van deze tuin aantreffen. Haar naam is Jane. De tuin is haar paradijsje: Jane's paradijsje.

Het doel van dit blog is om kennis over te dragen, ervaringen te delen en iedereen die het leest enthousiast te maken
om ook op een natuurlijke manier met planten en dieren in je tuin om te gaan.

Het paradijsje van Jane: De enige tuin die zijn eigen blog heeft.

vrijdag 5 september 2014

De Sunshine Blogger Award

Dit keer een artikel tussen de normale wekelijkse artikelen door, want ik ben genomineerd. Genomineerd voor de sunshine blogger award. Geen idee wat dat nu weer inhoudt. Ik ben tenslotte een beginnende blogger, heb pas zeven artikelen geschreven, dan ken je de perikelen van een blogger nog niet. Gelukkig is er Google en even rondneuzen op het internet heeft me iets wijzer gemaakt. Het schijnt een echte rage te zijn. Mensen nomineren via bijvoorbeeld je blog of via facebook. Het zijn een soort uitdagingen. Ze proberen je dingen te laten doen. Het worden ook wel tags genoemd. Vaak zijn het vragenlijstjes die rouleren op blogs, waarbij je andere bloggers kunt uitnodigen om de vragen ook te beantwoorden. Je leert andere bloggers kennen en het is goed voor je SEO (las ik op internet). Joost mag weten wat dat laatste betekent, ik heb geen idee, net als het woord TAG, dat zegt me ook niets, maar ja, ik ben ook maar een simpele tuin.

Normaal gesproken zou ik nooit mee doen aan zoiets. Kom zeg, ik heb wel wat anders te doen. Dit is voor mensen, niet voor tuinen, en waarschijnlijk ook nog voor jonge mensen. Ik denk dat de volwassen mens niet mee doet aan zulke nonsens. Toch? Of wel? Nou ja, in elk geval heb ik een probleem, want ik ben genomineerd door de dochter van Jane. En tja, weet je, die is wel belangrijk voor mij. Ik zie haar tenslotte elke dag. Als een vrolijk zonnetje komt ze regelmatig door mij heen huppelen, vrolijk liedjes zingend. Ik heb haar nog als klein meisje gekend met vlechtjes in haar haar en schoenmaatje 28. Ach, zo'n lief ding kan je toch niet teleurstellen. Ze zal vast verdrietig zijn als ik niet mee doe met haar nominatie-gebeuren. En als ik het kind teleurstel, dan word de moeder boos en een boze Jane is het laatste wat ik wil, want als die boos is, berg je dan maar. Dus wat doe je dan als fatsoenlijke tuin? Juist, mee doen dus.

Wat is de bedoeling? Nou, hieronder staan de spelregels. In het Engels ook nog. Heb je al eerder een tuin meegemaakt die buitenlandse talen kent? Wat ik allemaal niet moet leren sinds ik een blog begonnen ben..................



Puntje 1: Het logo plaatsen. 
Dat is makkelijk. Zo gedaan. Alweer klaar.


Puntje 2: Je dankbaarheid tonen aan degene die je genomineerd heeft.
Dankjewel prinsesje. Ik ben zeer vereerd dat ik door jou genomineerd ben. Wat een eer. Dat ik dit als eenvoudige tuin nog mag mee maken. Duizend maal dank. Dank je, dank je, dank je. (Lijkt me wel voldoende.)

Puntje 3: Zeven feiten over jezelf vertellen.
Oeps, dat wordt nog moeilijk. Moet ik al mijn geheimen prijs geven? Nou, vooruit dan maar. Hier komen 7 feiten over mij. Maar niet schrikken hoor, want als tuin maak je veel lugubere dingen mee.
  • Ik ben bang in het donker, dus voor mij mag elke nacht de maan schijnen.
  • Ik vind het fijn als het regent, want dan hoor ik al mijn plantjes juichen van plezier.
  • Ik lig vol met poep (van vogels, muizen, insecten, slakken, wormen) en dat vind ik heerlijk.
  • Er wordt regelmatig door mijn schutting heen gegluurd (van buiten naar binnen) en dan steek ik lekker mijn tong uit. (Mijn middelvinger opsteken mag niet van Jane.)
  • Ik kijk regelmatig toe hoe allerlei wezentjes bij mij de liefde bedrijven en ik maak veel bevallingen mee.
  • Dode rottende wezens (planten, dieren, mensen, dat maakt mij niet uit) zijn een lekker hapje voor mij.
  • Ik heb al ontelbare moorden gezien (wat is de natuur toch wreed) en ik lig vol met lijken
Puntje 4: 15 bloggers die je bewondert nomineren. 
Aj, ik ben een beginnende blogger en ken nog geen andere bloggers. Wat moet ik doen? Tja, toevallig ben ik erg nieuwsgierig en ben daarom al veel aan het rondsnuffelen geweest op het internet en heb al diverse blogs ontdekt die ik heel leuk vind. Maar dat zijn natuurlijk blogs geschreven door allemaal normale volwassen mensen. Geen vreemde figuren zoals Jane. Of tieners zoals haar dochter. Dus of deze personen het wel zo leuk vinden als ze genomineerd worden? Ben bang van niet. Hoewel het natuurlijk wel leuk zou zijn als deze mensen eens 7 dingen over zichzelf zouden vertellen. Ja, dat zou best nog wel eens interessant kunnen zijn voor al hun lezers. En ze zullen het mij vast niet kwalijk nemen, want ik ben tenslotte maar een eenvoudige tuin. Een simpele ziel, die nog veel over mensen leren moet. Dus sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar hier komen de bloggers die ik nomineer: (het zijn er alleen maar tien, dus geen 15, maar meer blogs heb ik nog niet kunnen vinden.)
  1. Muggenbeet
  2. De boon in de tuin
  3. Spinrag
  4. Stadsmeisje op het platteland
  5. Tuin in de stad
  6. Ecotuinweetjes
  7. Twaait
  8. de Fruitberg
  9. Alpenwei 
  10. Heen en terug naar de Ardeche 
Puntje 5: Vertel deze bloggers dat ze zijn genomineerd.
Ja, ik weet dat hier bedoelt wordt dat je naar hun blog gaat en ze daar gaat zeggen dat ze genomineerd zijn. Maar kom, ik ben wel gek maar niet zo gek dat ik hen ga lastig vallen op hun blogs. Ik weet misschien nog niet veel van mensen, maar genoeg om te weten waar de grens ligt. Dus hierbij aan alle bovenstaande bloggers. Mochten jullie toevallig op mijn blog komen en dit lezen. Jullie zijn genomineerd.

En nu vind ik dat ik heb voldaan aan alle wensen van het kleine meisje, ik ben een brave tuin geweest, dus Jane en haar dochter kunnen trots op mij zijn. Nog even wat reclame maken voor mijzelf. Morgen komt er weer een artikel online. Over vlinders, prachtige wezentjes. Dus, allemaal morgen op mijn blog komen om mijn artikel te lezen. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten